Fliiez skola om hundar lektion 5

Ännu ett tips eller kanske en upptäck.
Idag så lekte jag lite psykist med min hund.
Vilket var ganska kul för man märkte direkt vad hon tänkte.

Gör så här:

1. Ta din hunds favorit leksak och ha den i famnen.

2. Visa den för henne/honom och fråga vad hunden vill ha.

3. Dem kommer garanterat försöka ta den men då säger du bara nej och frågar vad dem vill ha?.

4. Då du frågar dem ha alltid ögonkontakt låt dem inte vända bort huvudet lek med leksaken framför dem tills ni får ögonkontakt igen.

5. Detta tar ett tag men ganska kul, tills slut kommer din hund skälla vilket är ett antydande rop för "ge mig leksaken"
Ni själva kan göra på ert eget lilla vis om hunden ska ta fin tass eller skälla.

Detta är en bra lek psykiskt för hunden, den måste tänka på vad det menas med olika ord och vad den ska göra för att få tag på leksaken.

Vissa hundar(som min) kan bli stirriga och allmänt oroliga/rörliga.
Sätt hunden ner och fortsätt bara.
Tillslut vet hunden vad den ska göra för att få sin leksak..

Enjoy!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0