Fliiez skolan om hundar lektion 1

Okej ska försöka hålla denna uppe så mycket jag bara kan.
Idag börjar min skola om hundar och att ge tips och råd är det bästa som finns tycker jag:)

Det jag tänkte inleda detta inlägg med var såklart lära er 6 enkla steg i hur man ger en hund Akupressur.

1. Ta ut hunden på en promenad före behandlingen, det är viktigt att den är rastad och har fått av lite energi.

2. Lägg hunden på en plats där den känner sig trygg på. Men tänk också på att det ska vara en god arbetsställning för dig med.

3. Börja med att klappa hunden så att den får känslan av att det inte är något farligt.
Den måste känna att det är en trevlig situation och ha gärna lite godis till hand om det behövs.

4.  När du lokaliserat en akupressurpunkt så tryck varsamt medans du sedan kan öka trycket.
Känn att du har kontakt med punkten. Massera eller vibrera fingertoppen på punkten.
Ägna åtminstonde en minut  åt varje punkt.

5. Om hunden ryggar och verkar ömma på någon punkt, lätta på trycket och prata lugnande till hunden.
Pröva sedan att öka trycket varsamt.

6. Efter behandlingen, låt hunden vila och fyll på med nytt vatten i vattenskålen.
Det är vanligt att hunden blir ganska törstig efter en akupressurbehandling.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0