Fliiez skola om hundar lektion 10

Eftersom jag har varit dålig på att uppdatera denna kategorin så ska jag göra det nu.
En bra sak att veta om hunden är dess signaler.
Hur vet ni om hunden är arg?ledsen elelr vill börja slåss??

-Jo signalerna dem ger utstrålar dess humör.

Ska ge er 6 enkla varningssignaler ni kan se efter på era hundar nästa gång:)

Signal 1: Hunden blänger utmanande.

Signal 2: Kroppen blir stel.

Signal 3: Hunden lutar sig framåt så att dess tyngdpunkt sitter i frambenen.

Signal 4: Öronen, inklusive öronbasen, är framvinklade så att pannan ser kortare ut.

Signal 5: Hunden morrar.

Signal 6: Hunden drar läpparna bakåt och uppåt så att den visar sina tänder.



Bilden tagen av mig med mina egna hundar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0