Mina tankar om...

 

Mina tankar om barnkläder...

Nu är det inte så att dem är dyra eller något.
Men varje mamma köper så otroligt mycket barnkläder.
Det finns ju en gräns lixom?.

Jag vet att era barn ska se fina ut och så och att dem växer.
Men så fort växer väl inte barn att man måste gå och köpa nya kläder varannan dag?.
Jag vet att då jag får barn kommer jag tänka på min ekonomi väldigt mycket.
Okej dem första månaderna att dem växer ur sina kläder men sen då dem är runt halvåret behöver dem väl inte så mycket kläder?.

Självklart om man får det i present no problems men att köpa kläder varannan dag är väl fan inte okej?.
Eller självklart finns det ju ingen fräns på hur mycket man kan köpa men ekonomin då?.
Nu har jag ett exempel men den tänker jag inte ens ta upp.
Det är taskigt mot personen m.m.

Men min åsikt om barn kläderna är att man kan väl minska ner på köpandet?.
Nu menar jag inte heller att ALLA mammor köper varannan dag nya kläder till sina ungar, men vissa gör det.
Nej jag tycker håll koll på ekonomin innan ni bestämmer för att få en unge.
Planera mycket med ert hushåll m.m om sånt :).

 

Kan det inte bli för mycket av barnkläder och förlite av pengarna tillslut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0