Mina tankar om...

 
Mina tankar om Piercingar och Tatueringar...

Jag personligen älskar dessa saker.
Men vissa tycker att det är fult.

Att pierca sig är beroende på vart man gör det och hur ont det gör.
Jag kan säga att naveln känns inte så mycket men ska man hålla på att jämföra så känns det.
Då jag piercade min tunga så tyckte jag att naveln var värre.
Och då känns inte naveln så farligt.
Men min smiley jag gjorde andra gången känndes kan jag säga.
Då han tog tången så tänkte jag att nålen kan fan inte kännas mer än detta.
Jag hade ju rätt.
Dock första gången jag piercade smileyn gjorde det inte ens ont.

Det är detsamma med tattueringar.
På vissa ställen känns det mer än andra.
Sen så är det beroende på hur hög och låg smärtgräns man har.
Min på sidan av magen tyckte jag gjorde skit ont.
Men den på handleden gjorde inte såå ont.
Alla tatueringar känns så som piercar men det är ju beroende på vart och vem som gör det.

Min i nacken känndes mindre än alla mina piercar tillsammans.
Och då har jag 4 tatueringar och 16 piercingar :P.

Min brorsa är mer för tatueringar än för piercingar medan jag är tvärtom..

Men min åsikt är att har man tillstånd och verkligen vill göra något utav dem här sakerna, se till att hitta en bra piercare/ tatuerare, följ alltid skötselråden dem ger dig och var försiktig med dem.
Lek inte med din piercing/ tatuering dem första veckorna även om det e kul..

Det blir som ett beroende för vissa bland annat mig.
Jag tog min första piercing då jag var 13 år och min första tatuering då jag var 15 år.
Jag ångrar visserligen inget av det idag, men var säkra på att du vill ha det du väljer.
Piercing går att ta bort men tatuering får du leva med i resten av ditt liv.
Det går att ta bort med laser men varför göra en tatuering om du endå ska ta bort den?..

Tänk på det hörrni ;)..

 


Kommentarer
Postat av: CLARA

Bra inlägg :)

Vilka piercings har du?

2011-05-03 @ 19:53:29
URL: http://hejjagheterclara.bloggplatsen.se
Postat av: A N G E L I J N A

följa varandra på bloglovin?:)

2011-05-04 @ 20:37:03
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: fliiez svar:

angelijna: hejsan ja ska bara skaffa det först så blire inga problem :)..



Clara: Hejsan jag har massa..

1 industrial plus ett vanligt hål i örat

2 ringar i örat plus ett vanligt hål i örat

1 i ögonbrynett

1 i näsan

snake bites, medusa

1 i tungan

och tre i naveln :)..

2011-05-05 @ 09:42:21
Postat av: -II-

Glömde att jag har en smiley piercing också xD hahah

2011-05-05 @ 09:48:07
Postat av: Jane - ROCKBLOGGEN

Härligt med någon med den attityden till det :) Det finns många som dumförklarar mig för min hobby... :S

2011-05-17 @ 01:44:44
URL: http://thediarybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0