Mina tankar om...


Mina tankar om tv programet "Mitt stora feta syrianska bröllop".


Jag kan erkänna direkt att jag är en sån person som dömmer folk utan att ens har börjat lärt känna dem.
Detsamma gäller olika kulturer.

Vad jag har hört om syrianer är att dem är sliskiga och äckliga m.m
Självklart har jag hållt med eftersom jag har trott på det.

Men nu har ju tv3 gjort några avsnitt av programet mitt stora feta syrianska bröllop.
Jag hade tråkigt och tänkte okej jag kan titta på det, inget skadar ju?!..
Sen då jag såg det så fick jag en heeeelt annan inblick av vad för kultur dem har.
Okej sliskiga och äckliga kanske vissa är men alla är ju inte så?.

Jag har självklart ändrat min åsyn om syrianer.
Dem jobbar och sliter som alla vi andra.
Men fan vilket bröllop dem har också.
Sen hur dem får tag på pengarna det bryr jag mig nog inte lika mycket om.
Visst det är ju kul att få veta vart dem kommer ifrån men inte det jag är ute efter lixom.

Jag trodde inte att dem kunde vara så trevliga och glada med sin familj.
Det enda jag inte förstår med deras kultur är då dem skriker det där konstiga ljudet?
Lixom betyder det något speciellt eller vaddå?:S.

Aja..

Men dem ligger på plus sidan för mig tills jag har fått reda på mer fakta.
Visste jag kan söka upp på google eller wikipedia men jag känner att det inte är samma sak.
Att få prata med en som verkligen kan och vet något om kulturen är mycket mer spännande känner jag.

Men det var allt för denna gången:D..





Kommentarer
Postat av: bjarne.jensen@hotmail,se

man skal inte dömme folk för man har lärt dem och känne det er som du siger alle er ikke skyldige for at enstage gör dumme ting vi er alle menesker

2011-11-25 @ 09:34:54
Postat av: Fliiez svar:

Hahaha exakt, alla gör vi misstag men hur ska vi annars kunna lära oss om vi inte begår dem :)..

Kul att du hittade hit, love u <3

2011-11-25 @ 13:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0